23november

Voor de vijfde keer op rij reikte Custo.be / ACC Belgium, onder leiding van een deskundig samengestelde jury, gisteren de Best of Content Awards (BOCA) uit in Antwerp Expo. Propaganda Group kwam, zag en nam maar liefst 11 prijzen in ontvangst: 2 x goud, 2 x zilver, 4 x brons en 3 craftmanship awards.

Goud, zilver én persprijs

Absolute goudhaantje bleek de brand awareness campagne voor authentieke projectontwikkelaar Istoir, onderdeel van de bouwgroep Camino. Propaganda wist hiermee maar liefst 4 prijzen in de wacht te slepen.

  • Craftmanship award ‘Best Video Series’
  • Zilver voor ‘Best ST Content Campaign B2C’
  • Gouden BOCA voor ‘Best use of Social Media’

Met hun eerste branded Instanovel in België over het authentieke verhaal van projectlocatie Potuit wist het team van Istoir zo te charmeren en overtuigen dat ook de vakpers overstag ging en hen beloonde met een gouden persprijs. Een absolute opsteker vanwege de journalisten die het marketingvak op de voet volgen en het ganse jaar door heel wat creatieve cases voorbij zien komen.

Een zilveren overheidscase

De No Cap-case van Propaganda, in samenwerking met We Are Digital, voor Onderwijs Vlaanderen wist 3 nominaties te bevestigen. De anti-polariseringscase in het onderwijs ging aan de haal met 2 keer brons voor categorieën ‘Best Sustainable Strategy’ en ‘Highest conversion response/subscriber growth’. Maar ook zilver in de categorie ‘Best Content Marketing Plan Not for Profit’. 

2 x brons

Met het vernieuwde Carrefour Food Magazine en het hele activatieprogramma daarrond scoorde Propaganda (in samenwerking met BeContent Storytellers) een bronzen BOCA in de categorie ‘Best LT Content Marketing Program (B2C)’. Nogmaals brons in de categorie ‘Best Sustainable Strategy’ voor Propaganda ging naar de ‘Notenkrakken’-case voor hun klant Cera.

Ook Group-partner Cypres wint

Cypres wist hun jarenlange samenwerking met bpost te bekronen met 2 Craftmanship-BOCA’s. Het bpost ‘Sparkle’ magazine won prijzen in de categorieën ‘Best Content Design’ en ‘Best Print Cover’. Het bewijs dat ook deze klassieker nog steeds het creatieve magazine is dat Belgische marketeers inspireert.

Favorietenrol bevestigd

Met 5 cases in 14 categorieën genomineerd zijn bleek al heel straf. De vakpers doopte Propaganda dan ook tot absolute lijsttrekker in aanloop van de awardavond. Een titel die kan maken of kraken. Propaganda wist deze rol duidelijk te bevestigen en werd zo het bureau met de meeste BOCA-wins van de avond.

Wil jij volgend jaar met ons in de prijzen vallen?

Contacteer ons en kom eens langs bij ons voor een kopje koffie en een toffe content babbel.