Een sterk merk creëren. Dat is waarvoor oprichtster en sommelier Lucia Buysschaert bij ons kwam aankloppen voor de ontwikkeling en lancering van haar wijnshop WHOOwine. Van de naam tot de look & feel, de authentieke content en storytelling tot het ontwerp van de unieke verpakkingen. Het werd een authentiek verhaal met persoonlijke aanpak.

WHOOwine,
from Lucia with love 

Met het belevingsconcept WHOOwine deelt Lucia haar passie voor wijn met verhalen van authentieke wijnboeren uit heel Europa. Bij de verrassende wijnpakketten van WHOOwine hoef jij enkel te kiezen welk soort wijn je graag drinkt (rosé, wit of rood) en hoe vaak jij een pakket wilt ontvangen. Via een wijnabonnement krijgt de klant op regelmatige tijdstippen een verrassend wijnpakket thuisgeleverd. Sommelier Lucia stelt telkens een tot in de puntjes verzorgd wijnpakket samen met heerlijke wijn, fascinerende verhalen van de wijnboeren en nuttige informatie over wijn maken én drinken.


“WHOOwine maakt mensen blij en de wijnwereld een beetje mooier. Elk merkcontact is WHOO!, van het ontvangen van het wijnpakket met flessen van topkwaliteit, altijd rechtstreeks van de wijnmaker in je glas, tot de unboxing, de overzichtelijk website, informatieve blog, persoonlijke social media posts. Alles schreeuwt WHOO!”, aldus Lucia Buysschaert, bezieler van WHOOwine.

Persoonlijke tone of voice

“We hebben een wereld gecreëerd, de WHOOwine-wereld, waarbij de content een unieke tone of voice heeft: de WHOO!-tone of voice (def. – een uitdrukking van verbazing) voorzien van de deskundige en tegelijk warme toets van sommelier en bezieler Lucia Buysschaert. Deze stijl trokken we door in de content van de social media posts, de website, alsook de doos zelf en al het extra informatiemateriaal binnenin het wijnpakket. Alles komt rechtstreeks uit de mond van Lucia”, aldus project manager Sara Vanswartenbrouck.

"Met WHOOwine vertellen we een sterk merkverhaal. We hebben een unieke WHOOwine-wereld gecreëerd voorzien van de persoonlijke en warme tone of voice van Lucia." - Sara Vanswartenbrouck, project manager

Brand identity van a tot z

Deze tone of voice werd ook de basis voor het design. Met subtiele details werd de persoonlijke manier waarop Lucia de wijnliefhebbers aanspreekt doorgetrokken. Eenvoud, kwaliteit en originaliteit vormen hier de basis. De juiste vorm, kleur en gevoel speelden hier een grote rol. Onze art director Pascal Cools gaf het merk deze herkenbare grafische elementen en bedacht samen met Lucia de originele naam die het concept zijn eigen karakter gaf.

 

Dankzij het originele content design vanuit het hart van het merk, kunnen wijnliefhebbers zich makkelijk identificeren met het merk WHOOwine.

Pascal Cools, Art director

All-over content plan

Elk contact met de klant ‘WHOO!’ maken! Dat is waar Lucia van droomde als ze aan haar merk WHOOwine dacht. Het merk en design van WHOOwine begon met een algemene ‘look and feel’ gekoppeld aan het ‘WHOOwine’-DNA. Van daaruit creëerden we het geïntegreerd content plan. Alles bij WHOOwine wordt gezien als ‘content’. Van de persoonlijke blogposts op de website tot de wekelijkse posts op platformen als Facebook en Instagram van de hand van Lucia. Elke communicatie wordt nauwgezet met haar afgestemd, waardoor ze steeds heel persoonlijk met haar (potentiële) klanten kan communiceren.

Samenwerken met Propaganda voelt aan als thuiskomen in een warm nest gevuld met heel veel professionalisme. Thuiskomen omdat net zoals thuis iedereen die extra mile gaat om je als klant te helpen tot iets echt af is. Heel professioneel maar wel altijd met heel veel warmte.

Lucia Buysschaert, Founder & sommelier

Een wijnbelevingspakket dat smaakt naar meer

Het WHOOwine wijnpakket, waarin de wijn tot bij de wijnliefhebber wordt gebracht, realiseerden we samen met Lucia van concept tot uitwerking. Deze unieke doos heeft een natuurlijke, warme authentieke uitstraling. Het verhaal achter de flessen en de wijnmakers, in de vorm van bijbehorende ontworpen infofiches, nemen je mee op een wijnreis. Doe daar nog een persoonlijk bedankingskaartje en handige tips en wist-je-datjes van Lucia bij en je hebt een warm pakket vol inspirerende verhalen. Smaakt toch naar meer, niet?