Hoe betrek je je vennoten bij je missie? Coöperatie Cera zet een krachtige content marketingstrategie in. Informatie en inspiratie combineren met activerende content leidt tot loyale leden die beter betrokken zijn bij de coöperatie. Daarom introduceerde Cera samen met Propaganda twee halfjaarlijkse premium content magazines: CeraScoop en CeraSelect. Een informatie- en een voordeelmagazine met een duidelijke focus op engagement.

Premium content marketing stimuleert engagement

Cera zorgt ervoor dat de investeringen van de leden een positieve impact hebben op de samenleving. Met hun bijdrage biedt de coöperatie financiële steun aan tal van sociale projecten. Om ervoor te zorgen dat Cera deze maatschappelijke rol kan blijven realiseren, heeft de coöperatie nood aan geëngageerde en loyale leden. Cera wilt daarom de coöperatieve gedachte versterken en zijn leden beter informeren én activeren.

Engagement dankzij informatie - CeraScoop

Het informatiemagazine CeraScoop straalt het gevoel van een ‘warme club’ uit. Door de lezers te informeren wakkert het magazine het engagement aan. Het gaat uitgebreid in op de steun aan de maatschappelijke projecten, de inspraakcultuur en de aandelenuitgiftes. Straffe verhalen vertellen de lezers meer over de initiatieven die een financieel duwtje in de rug krijgen van Cera. ‘Wat is mijn impact op de samenleving?’ wordt zo een stuk concreter. Storytelling in combinatie met een moderne en frisse beeld- en vormtaal stimuleren de interesse en betrokkenheid bij de lezers. 

Benieuwd? CeraScoop vind je op cera.coop

Engagement dankzij voordelen - CeraSelect

Het voordeelmagazine CeraSelect biedt in elk nummer sterke kortingen en voordelen op meer dan 50 evenementen, reizen, producten en diensten. Alsof dat geen interesse wekt! Geen saaie oplijsting van actiecodes, maar een levendige en menselijke contentaanpak die focust op mensen, families en gezelligheid. Via de Cera-website kunnen vennoten genieten van het aangeboden voordeel.

Ontdek voordeelmagazine CeraSelect op cera.coop

Cera-vlogster Alexandra toont haar ervaringen als jonge Cera-vennoot. Met haar aanstekelijke enthousiasme neemt ze jonge vennoten mee op pad!

Offline printmagazines met extra online beleving

Digitale communicatie en print zijn complementair. Op de website publiceert Cera voortdurend kortere nieuwsitems en reageert het op actuele gebeurtenissen, terwijl de magazines zorgen voor visibiliteit en storytelling.

Online en offline zijn ook verbonden: de leden van Cera bestellen online hun voordelen bij CeraSelect. Met een QR-lezer kunnen ze ook video's bekijken over de voordelen, waardoor extra beleving wordt toegevoegd. Online achtergrondinformatie en video's maken de verhalen van CeraScoop compleet.

En de jonge vennoten?

Voor de 17- tot 35-jarigen lanceerde Cera 2 nieuwe magazines. Dezelfde aanpak maar specifiek gericht op haar jonge vennoten. ENJOY bundelt de voordelen voor het jonge publiek, terwijl ENGAGE ze inspireert met verhalen van maatschappelijke projecten, van en door jongeren. 

0
procent leert nieuwe dingen bij dankzij CeraScoop
0
procent geeft CeraScoop een score van minstens 8/10
0
procent leest CeraSelect langer dan 30 minuten
0
procent voelt zich meer betrokken bij Cera dankzij CeraSelect