Particulieren inspireren en stimuleren om op een duurzamere manier te wonen en te leven. Dat is de missie van Ecopuur. Én de boodschap van 'Footprint', het sustainable living magazine van Ecopuur. Als vaste content partner verzorgden we het proces van concept tot en met realisatie.
Wie op zoek is naar een duurzame, futureproof woning komt al snel terecht bij Ecopuur. Zowel voor nieuwbouw als renovaties bieden ze een totaalpakket aan efficiënte water- en energietechnieken, één voor één met hernieuwbare energie. Als onafhankelijk installateur zorgen ze voor een vlotte installatie van zonnepanelen, warmtepompen, ventilatiesystemen … waarmee je je energiefactuur tot een minimum kan beperken.
Ecopuur maakt sinds begin 2021 deel uit van Camino, een bouwholding bestaande uit 12 bouwbedrijven met elk hun eigen (bouw)expertise. Ook sleutel op de deur firma Durabrik, totaalaannemer Victor en projectontwikkelaar Istoir werken onder de vleugels van Camino.
Siel Raes, project manager: “Voor hun particuliere klanten wil Ecopuur inzetten op relevante en kwalitatieve content om hen mee te nemen in hun filosofie van duurzaam wonen. Geen ‘geitenwollensokken’ tips om energie te besparen, maar wel inspirerende expertinterviews, gevarieerde cases en nieuwe ontwikkelingen op het vlak van hernieuwbare energie waarmee we het innovatieve karakter van Ecopuur benadrukken. Deze vind je niet enkel terug op de Ecopuur-website maar vanaf nu ook in ‘Footprint’, sustainable living magazine.
In het magazine komen de verschillende technieken aan bod die de totaalaanpak van Ecopuur weerspiegelen. In een duurzame woning is het immers het samenspel van technieken dat zorgt voor optimale energiebesparing.
Michiel Mertens, art director: “Met ‘Footprint’ streefden we naar de kwalitatieve high-end look & feel van klassevolle magazines. Een waar salontafel-exemplaar was het doel. Dat is ook de reden waarom de naam non-branded bleef. Uit drie mogelijke lay-outpistes koos Ecopuur voor een minimalistisch design dat toch warmte uitstraalt. De felle kleuren maakten plaats voor zachtere groene tinten geïnspireerd op de natuur, zoals olijf- en dennengroen. Daarmee benadrukken we de connectie met natuur en duurzaamheid. Het logo werd slechts op subtiele wijze toegevoegd wat de magazinebeleving extra versterkt. Net zoals de duurzame papierkeuze met FSC-keurmerk.”
De visuele stijl van ‘Footprint’ magazine vormde later trouwens de basis voor de update van de Ecopuur huisstijl. Het nieuwe kleurenpallet werd meteen doorgetrokken bij de opmaak van de nieuwe website en brochures.
‘Footprint’ wordt niet enkel via de energie-adviseurs verdeeld. Geïnteresseerden kunnen het magazine ook gratis aanvragen op de Ecopuur-website. Via de contactgegevens die ze hiervoor achterlaten, worden ze via een e-mailflow op de hoogte gehouden van het laatste nieuws en evenementen van Ecopuur.
Ecopuur maakt sinds begin 2021 deel uit van Camino, een bouwholding bestaande uit 12 bouwbedrijven met elk hun eigen (bouw)expertise. Ook sleutel op de deur firma Durabrik, totaalaannemer Victor en projectontwikkelaar Istoir werken onder de vleugels van Camino.